Zadania i kompetencje
I. Do zakresu zadań Burmistrza należy:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,
- przygotowywanie i przedkładanie Radzie projektów uchwał,
- wykonywanie budżetu,
- składanie Radzie okresowych sprawozdań, informacji i analiz,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do wszystkich pracowników Urzędu,
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności.
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego,
- zarządzanie ewakuacji z obszarów bezpośrednio zagrożonych jeżeli w inny sposób nie można usunąć bezpośredniego niebezpieczeństwa dla życia ludzi lub mienia,
- załatwianie wniosków posłów i senatorów, interpelacji i wniosków radnych oraz wniosków komisji Rady i samorządów wiejskich,
- realizacja uchwał Rady i uchwał zebrań wiejskich,
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- zatwierdzanie dokumentów finansowych i upoważnień,
- ustalanie regulaminu pracy i regulaminu organizacyjnego Urzędu,
- zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników Urzędu,
- udzielanie pełnomocnictw,
- przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i pracowników upoważnionych przez Burmistrza do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych oraz od kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
- współpraca z zakładami pracy oraz z organizacjami politycznymi i społecznymi,
- współdziałanie ze środkami masowego przekazu,
- zarządzanie bezpieczeństwem informacji,
- zawieranie wszelkich umów w imieniu gminy,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przepisami prawa.
II. Burmistrz sprawuje kontrolę i nadzór w szczególności nad realizacją zadań w dziedzinie:
- spraw obronnych, obywatelskich i USC,
- spraw finansowo - budżetowych,
- gminnych jednostek organizacyjnych,
- Straży Miejskiej,
- obsługi administracyjnej i prawnej Urzędu,
- zamówień publicznych,
- ochrony danych osobowych i zarządzania kryzysowego,
- zatrudniania pracowników Urzędu i Kierowników Jednostek Organizacyjnych.
- promocji gminy.
Na skróty
- Budżet
- Sesje i Komisje Rady Miejskiej
- Mapa Gminy
- Podatki i opłaty lokalne
- Zgłoszenie awarii oświetlenia ulicznego
- Ochrona danych osobowych
- Odpady komunalne
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie
- E-dziennik
- E-usługi
- Zgłaszanie nieprawidłowości / ochrona sygnalistów
- Dofinansowanie dla pracodawców
- Profilaktyka uzależnień
- Komunikaty zarządzania kryzysowego